Gillette, det var ju ett skämt

När Gillette Mach 3 Turbo Super Duper Vibra Action släpptes blev rakhyveln ett vandrande skämt. Philips gick till och med så långt att de använde blad-hysterin i en väldigt underhållande reklamfilm där Quintippio introducerades till reklamtittarnas stora nöje.

Nu när Gillette släpper en ny rakhyvel med fem rakblad (plus ytterligare ett på baksidan?!) visar det sig plötsligt att reklamvärldens skämtare hade förutspått framtiden. Fler blad är tydligen ledordet när man skall pracka på oss ännu en generation rakhyvlar till ett ohyggligt överpis[1].

Vad heter denna nyhet då? Jo - Gillette Fusion. Det är meningen att den ska stå ut från mängden med hjälp av dess orangea färg och dess orangea biprodukter. Och så ska vi självklart lära oss allt vi behöver om den i en enorm reklamkampanj, hur kunde vi glömma det?

Gillettes vd, James M Kilts, har tydligen kommenterat sin nya rakhyvel med följande översvallande citat:

Gillette Fusion is more than just a next generation shaving brand, it’s the future of shaving

Snacka om att ta i tills man spricker.

  1. Rekommenderat pris är 159 kronor för startpaketet, hur mycket kommer ett fyrpack hyvlar att kosta? []